06 November 2006

conferinte, simpozioane, mese rotunde

Au loc peste tot. Si trebuie sa le cauti. Uneori aflu de la Carmen ce evenimente se mai petrec in lume, alteori nu aflu sau aflu prea tarziu.

Ma uimeste seria conferintelor nationale de invatamant virtual (a patra editie a avut loc deja!). Eveniment cu sustinere financiara (sprijinit de Mec si SIVECO) mare, nemediatizat. Sau daca da, unde? Din Timisoara, un singur student! de la Universitatea Politehnica.

Si apropo de evenimente stiintifice, si departamentul nostru organizeaza o masa rotunda pe tema "Aspiratia spre invatarea functionala", vineri, ora 14, sala 028, UVT, parter. Participanti? In principal colegii de breasla din mediul universitar. Cum am mediatizat? Prin email? De ce? Fiindca sunt in stadiul in care ma simt un personaj de-al lui Cervantes, obosit sa tot convinga lumea ca mai exista si bloguri si wiki, si RSS si etc.

Am si multe ore, am si probleme acasa cu renovarea (mi s-a ars toata instalatia electrica, asa ca nu am inchis bine santierul ca l-am redeschis) si am probleme cu reticenta, rezistenta la schimbare la servici. Imi aduc aminte ca, acum sase ani, am vizitat un centru de cercetare pe probleme de societatea informationala de pe langa Universitatea Brunel, Anglia. Si am ramas asa placut suprinsa de implicarea tuturor in a-si impartasi cunostiintele. Se adunau in fiecare miercuri, de la ora 14! si discutau ce-au mai citit, ce-au mai vazut pe net, ce-au mai incercat. Isi recomandau unul altuia nu numai carti sau articole ci si site-uri si aplicatii. Acum exista blogul. Asa ca probabil ca au mai rarit intalnirile la ceaiul de la ora 2. Insa, ideea m-a fascinat atat de mult atunci (si acum) incat am dorit sa o pun in aplicare si la noi in ograda. Rezultatul? De la colegii (si sefii) de-atunci (si de- acum) am primit un raspuns de genul: "sa-mi vad de-ale mele". Si-mi vad, cu tristete. Nici macar in Revista de Informatica Sociala (cu mici exceptii) nu vor sa scrie.

No comments:

Post a Comment