08 March 2007

Din nou Wikipedia - sub lupa

Chiar marti am avut un seminar despre utilizarea wiki-urilor. Primul gand rostit a fost sa-i intreb pe studenti daca au auzit despre Wikipedia. Din 50 si ceva, cati au fost, 3 au auzit si 2 au folosit-o. Descurajant raspuns. Dupa ce le-am explicat ce este Wikipedia, si i-am lasat sa o exploreze cateva minute bune, le-am cerut sa nu se bazeze pe ea ca si unica sursa in viitoarele lor cercetari. Sa o considere, cel mult,  ca punct de start. Nu cred ca le-a placut ceea ce au auzit, dupa ce au descoperit ca pot obtine informatii despre aproape orice subeict le trece prin minte.
Azi, am citit chiar ca, inca de anul trecut, fondatorul Wikipediei, Jimmy Wales, le-a cerut studentilor sa nu o considere ca baza de cercetare, iar un profesor din State chiar a banat accesul la aceasta, chestiune care a trezit vii dezbateri pe bloguri si forumuri. Articolul se poate citi aici.

No comments:

Post a Comment