24 June 2007

Daca as fi fost studenta acum ...

In primul rand mi-ar fi fost mult mai usor. Am absolvit facultatea in primul an de de dupa revolutie iar anii de studiu au fost marcati de algoritmi, scheme logice, multa, foarte multa analiza matematica si analiza numerica, ceva retelistica si baze de date de care cred ca nu a auzit nimeni nici macar la istoria calculatoarelor.

In al doilea rand ar fi fost mult mai placut. Cu noile tehnologii Web 2.0, bazate pe comunicare si colaborare nu poti sa nu iubesti Internetul.

In al treilea rand as fi fost mult mai castigata. Nu as fi fost nevoita ca la terminarea facultatii sa o iau de la capat cu invatatul.

Citind articolul lui Josh Catone din Read/WriteWeb de alaltaieri despre "bagajul Web 2.0" al studentului de azi, m-am gandit sa vad cate dintre aplicatiile incluse in rucsacul tehnologic american folosesc si eu la ore. Asadar:

dintre aplicatiile de birotica virtuala am folosit
  • Google Docs & Spreadsheets - este primul pe lista. Studentii se descurca binisor cu el, mai ales ca e foarte simplu. In plus, una dintre "cerinte" este sa isi faca o adresa de email Google (in proportie de 95% studentii au conturi de email pe Yahoo).
  • Zoho Office Suite - indicat ca alternativa; incercat mai ales pentru partea de editare si prezentare.
  • si ThinkFree - doar o mica parte dintre studenti il prefera in locul MS Word, Excel sau PowerPoint.
Desi studentii cunosc faptul ca exista alternative la pachetul de birotica Microsoft, inca sunt tributari acestuia.

Luarea de notite in timpul cursurilor - amintesc doar de ea, deoarece inca nu avem studenti care sa vina la ore cu laptopurile dupa ei. Si nici reguli care sa le ceara acest lucru:

"More and more students are bringing laptops to class. Owning a laptop is a requirement for all first-year undergraduates at the University of Denver, for example." :)

MindMapping - doar Gliffy (este atat de simplu si nepretentios, o solutie de luat in considerare ca alternativa la Visio) si Bubbl.us am incercat.

Instrumente ajutatoare de studiu: Wikipedia si Google News (insa recomand precautie atunci cand se foloseste cea mai mare enciclopedia on-line in rezolvarea sarcinilor de lucru).

Sisteme de bookmarking: preferatul meu este del.icio.us dar Furl, Ma.gnolia sau Diigo pot fi substitute excelente.

Pentru colaborare ne descurcam binisor cu WikiSpaces si Ning.

Si cam atat din lista Read/WriteWeb. Ce altceva am mai folosit eu anul acesta? Sa vedem:
Blogger - pentru managementul cunostintelor si/sau ca PLE (Personal learning Environment)
Google Reader si BlogLines ca agregatoare de feeduri
Retele sociale: Flickr (imagini), SlideShare (prezentari Powerpoint), YouTube/GoogleVideo si TeacherTube (clipuri video cu caracter educational)
ToonDo - ca instrument pentru dezvoltarea creativitatii
Widgeturi si polluri

Ar mai fi de luat in considerare la anul si unelte pentru crearea de pagini Web (Google Page Creator, NetVibes etc.), comunicarea asincrona (grou.ps) sau in timp real (Meebo sau Twitter), mindmappingul (vezi si articolul "Cateva sisteme pentru mindmapping"), lumile virtuale (SecondLife) si, bineinteles, licentele Creative Commons.

Si, probabil, ca multe altele. Partea mai dificila va fi includerea (a se citi inghesuirea) acestor tehnologii/instrumente/servicii/aplicatii Web2.0 in 2 ore de laborator/saptamana, timp de un semestru.

No comments:

Post a Comment