O prima insemnare despre ce a insemnat acest curs se gaseste pe blogul elearning dar o includ si eu aici, cu notificarea ca aceasta insemnare este inca in lucru si ca voi reveni, pe masura ce Carmen si subsemnata completam / extindem analiza cursului.
Cursul de microblogging s-a derulat timp de 2 saptamani, intre 4-18 iunie.
Impreuna cu Carmen Holotescu , amandoua avand o solida experienta in utilizarea tehnologiilor Web2.0 in educatie, am dezvoltat si moderat acest curs.
Consideram ca este la nivel mondial o premiera, un prim curs derulat pe o platforma de microblogging, cirip.ro, in cadrul unui grup privat, facilitate ce a permis o astfel de experienta.
Exista multe utilizari educationale ale platformelor de microblogging, interactiunea fiind o componenta pentru multe cursuri, insa literatura de specialitate nu consemneaza nici un curs in totalitate organizat pe o platforma de microblogging.
I. Scopul cursului
Analizarea modului in care microbloggingul se poate integra in activitatea de invatare continua / predare / colaborare / business / blogging.
Subiectele abordate:
- Microblogging. Platforme de gazduire
- Facilitati Twitter
- Facilitati Cirip.ro
- Utilizari in educatie
- Utilizari in business
- Utilizare in promovarea blogurilor
- Alte utilizari.
II. Facilitati platforma / grup
Cursul s-a derulat in spatiul grupului privat cursmb, al platformei de microblogging cirip.ro, implementata de Timsoft.
La sectiunea Anunturi a grupului, alt element original al platformei, util derularii activitatii oricarui grup am publicat:
- note referitoare la activitatile propuse, precum si
- materialele cursului - tutoriale pentru subiectele de mai sus, cu o varietate de elemente multimedia, cu multe resurse online aditionale.
Mesaje audio la inceput de curs: si
Discutiile pe temele propuse s-au concretizat in mesajele trimise de membri in spatiului grupului.
Mesajele pot fi trimise/monitorizate:
- online
- prin SMS - este simpla urmarirea mesajelor grupului prin SMS ( inexistenta facilitatii de grup ar implica necesitatea urmaririi prin SMS a tuturor celor ce participa la discutii )
- prin IM
- prin e-mail - notificari zilnice sunt primite de cei ce bifeaza aceasta optiune; este posibil a se si trimite mesaje pe cirip.ro, inclusiv in grupuri, prin e-mail.
Valoarea interactiunii a fost facilitata si de posibilitatea de a trimite pe langa text si mesaje live:
- video
- audio
precum si de a include obiecte multimedia in note:
- fisiere audio salvate pe un server sau la vocaroo, clipuri audio eok, trilulilu, deezer
- imagini flickr, tinypic
- clipuri video youtube, seesmic, dotsub
- prezentari slideshare, voicethread, flowgram
- fisiere pdf.
Au fost o serie de exercitii colaborative, ce vor fi prezentate mai jos.
III. Participare in discutii
Desi initial s-au inscris 50 de persoane, au ramas active conturile celor care au participat efectiv, si anume 38 de membri.
Participantii au fost studenti, profesori, programatori, antreprenori.
Impreuna cu cele 2 facilitatoare si un cont de vizitare, apar in sectiunea Membri a grupului; pentru fiecare este listat si numarul de mesaje cu care a contribuit in spatiul grupului.
La Retea apare o reprezentare grafica pentru grup; pentru fiecare membru e notat numarul de mesaje si i se poate vizita microblogul:
S-au scris in total 1097 de mesaje in grup, aproximativ 100 dupa incheierea cursului.
Putem atunci aprecia ca fiecare membru a scris in medie 25 de mesaje.
Sectiunea Tagcloud a grupului ( prezenta si pentru orice microblog ) permite observatii interesante referitoare la termenii cei mai utilizati in mesaje, userii cei mai activi, resursele ce au aparut cel mai des in mesaje.
Mai jos apar cei 50 de termeni ce au aparut cel mai des in ultimele 500 de mesaje:
La IV.5 este analizat un tagcloud pentru primele 600 de mesaje.
IV. Activitati colaborative si rezultatele lor
1. Puzzle de imagini - cuvinte asociate microbloggingului
S-a propus asocierea microbloggingului cu un cuvant si o imagine:
- "intr-o insemnare precizati acest cuvant
- ilustrati-l cu o imagine de pe flickr; cautati imagini Creative Commons cu http://www.flickr.com/tags/photos/termen sau cu compfight; plasati in insemnare URL-ul imaginii - de exemplu, imaginea de la pagina are URL http://farm1.static.flickr.com/8/6734519_569a7e0947_m.jpg
- de exemplu in nota se scrie:
cautare http://farm1.static.flickr.com/8/6734519_569a7e0947_m.jpg
va aparea cuvantul cautare si imaginea scalata la latime 200px.
Un mic exercitiu prin care testam si aceasta facilitate Cirip.ro de inserare de imagini."
Spre sfarsitul cursului s-a mai facut o iteratie, putandu-se schimba cuvantul si imaginea, daca parerea despre microblogging s-a schimbat pe parcursul cursului.
2. Colectie de resurse la http://del.icio.us/tag/cursmb_cirip
"Va propunem ca resurse pe care le considerati utile comunitatii noastre, sa le salvati la sistemul de bookmark colaborativ del.icio.us, cu tagul cursmb_cirip ( si desigur alte taguri specifice contului personal, care vor intregi descrierea resursei ).
Vom regasi atunci aceste resurse la pagina http://del.icio.us/tag/cursmb_cirip.
Colectia de resurse obtinuta va fi utila si pe mai departe, dupa incheierea cursului.
Cei care sunt mai putin familiarizati cu del.icio.us, vor gasi un articol (.pdf ) pe aceasta tema, scris de Gabriela.
Ce resurse se propun vedem si folosind un widget grazr:
3. Traducerea clipului Twitter in plain English, ce face parte din colectia Common Craft Show
Clipul este publicat la dotsub.com, unde transcriptul s-a tradus prin editarea colaborativa a unui document writeboard.com.
Rezultatul exercitiului colaborativ:
No comments:
Post a Comment