11 July 2010

Cronica unui eveniment ...

M-am intors de la conferinta despre medii virtuale de invatare, care a avut loc intre 7 si 10 iulie la Barcelona cu speranta ca ce am vazut, am auzit, am invatat in aceste zile se va intampla si la noi.

Foarte pe scurt:

PLE Conference a avut ca tema invatarea in medii personale (Personal Learning Environment, PLE) aflate oriunde in ciberspatiu. Gazda a fost Citilab, un incubator de idei si un centru de cercetari despre social media extraordinar (inclusiv cladirea e atipica - o veche fabrica restaurata). Detalii se gasesc pe site-ul conferintei. Iar despre Barca, cum o alinta spaniolii - numai de bine!

Ca impresii generale: modalitatile de sustinere a sesiunilor plenare sau workshopurilor au fost cu totul altfel decat suntem obisnuiti. Nu s-a urmat un tipar clasic, traditional ci fiecare a avut libertatea sa-si prezinte lucrarea, produsul, cercetarea, studiul de caz sau doar ideile ... altfel: Petcha Kucha, key-note e de fapt unkeynote etc... Am avut plenara de deschidere transformata intr-un unkeynote, in care invitatii oficiali si participantii au "schimbat" locurile temporar - s-a construit practic prezentarea lui Alec Couros si  Graham Attwell pe baza ideilor anterior primite de la participanti, iar in timpul plenarei s-a intervenit din sala ca urmare a fluxului de mesaje trimise pe Twitter (pana la sfarsitul conferintei au fost peste 5000 de mesaje stranse - tagul oficial pe Twitter a fost #ple_bcn).

Comitetul de organizare coordonat de Ricardo Torres si sutinut de Cristina Costa, Ilona Buchem, Maria Perifanou si atatia altii care imi scapa acum au incercat ca totul "sa curga" - si au reusit!  De la conexiunea Internet, la transmisiunile live (audio / video), de la pauzele de cafea si cele de pranz, la prezentarile interactive si sesiunile moderate - totul a fost impecabil organizat. Felicitari!

Ce as mai putea sa spun? Ca am intalnit si discutat cu oameni pe care "ii cunoasteam" doar din online (Alec Couros, Graham Attwell, Cristina Costa, Ilona Buchem, Maria Perifanou, Ismael Pena Lopez, Paolo Simoes, Sia Vogel si atatia altii care imi scapa acum); cu altii am facut cunostinta acolo sau i-am reintalnit  (Steve Wheller, Gemma Tur, Jose Mota, Mar de Camacho, Ricardo Torres, Jane Challinor si atatia altii), ca am participat la un brainstorming de idei fantastic, ca imi doresc si pentru mediul nostru universitar sa existe comunicare si cooperare / colaborare atat cu mediul economic cat si cu alte institute de profil (in special din tara), ca s-a discutat despre PLE ca despre ceva absolut indispensabil pentru noi ca profesori dar si pentru studenti (au ramas deschise intrebari despre ce modalitati de implementare, de construire la nivel institutional ar trebui sa existe?), ca ... de-abia astept la anul urmatorul eveniment.



(mai multe imagini pot fi vizualizate pe Flickr, grupul PLE_BCN sau pur si simplu cu o cautare dupa tagul oficial al conferintei #ple_bcn)

Impreuna cu Carmen am prezentat o lucrare despre importanta modelarii unui mediu personal de invatare pe o platforma de microblogging - studiu de caz cirip.

Prezentarea: PLE on microblogging
Lucrarea: Anagramming PLE: Empowering Professional Learning through microblogging




A! Si ce am uitat: Barcelona este fascinanta.

No comments:

Post a Comment