Am mai scris despre microblogging si folosul lor pentru educatie. Dar, dincolo de consideratiile amintite in postul "Despre microblogging" beneficiile imediate ale utilizarii serviciilor de microblogging pe care le intrevad sunt:
- oferă sugestii şi ajutor
- sunt un mediu corespunzător vârstei tinerei generaţii („nativă digital”), cu care aceasta se simte comfortabil
- sprijin în propriile reflecţii, însemnările devenind atât obiect cât şi subiect de analiză
- conectează actori educaţionali pe care altfel nu am avea ocazia să-i cunoaştem
- ţin evidenţa conversaţiilor pe un anumit topic
- sunt amuzante / relaxante
- fiind limitate la 140-200 de caractere captează atenţia, necesită concentrarea pe ce este cu adevărat important, dezvoltă o anumită gramatică discursivă
- sunt un mediu în care informaţiile se propagă extrem de rapid , mai târziu apar pe RSS sau în site-uri cum spune Vicky Davis
- aspectele virtuale ale mediului educational, componenta motivaţională a învăţării, stimularea încrederii, a spiritului de competiţie şi a curiozităţii , declanşarea imaginaţiei sunt foarte bine surprinse în însemnări
- sunt folositoare în dezvoltarea personală şi crearea de comunităţi profesionale valoroase
- permit rezolvarea colectivă a problemelor, motivarea unei soluţii, acumularea de cunoştinţe, consistenţă în comunicare
- nu există divergenţe între participanţi (înţelegerea greşită a intenţiei celuilalt)
- crearea şi răspândirea de „meme” (atomi de informaţie culturală care se transmit într-un grup) sau a altor structuri virtuale care pot fi reproduse social (mai nou si posibilitatea de a folosi chestionare)
- pot deveni unelte importante în marketingul educaţional.
Prezentarea pentru elSE:
No comments:
Post a Comment