19 April 2008

Twitter-esti?

Foarte interesante aplicatiile acestea de microblogging pe care le folosesc: Twitter si Cirip. Pe prima o folosesc in special pentru dezvoltare profesionala, ca parte integranta a my Personal Learning Environment (vezi prezentarea lui Britt Watwood). Pe cea de a doua in special pentru crearea de experiente de invatare (imi propun de altfel, de luni sa experimentez cu studentii din anul II "ciripeala" pe chestiuni educationale).

Am mai scris despre microblogging si folosul lor pentru educatie. Dar, dincolo de consideratiile amintite in postul "Despre microblogging" beneficiile imediate ale utilizarii serviciilor de microblogging pe care le intrevad sunt:
  • oferă sugestii şi ajutor
  • sunt un mediu corespunzător vârstei tinerei generaţii („nativă digital”), cu care aceasta se simte comfortabil
  • sprijin în propriile reflecţii, însemnările devenind atât obiect cât şi subiect de analiză
  • conectează actori educaţionali pe care altfel nu am avea ocazia să-i cunoaştem
  • ţin evidenţa conversaţiilor pe un anumit topic
  • sunt amuzante / relaxante
  • fiind limitate la 140-200 de caractere captează atenţia, necesită concentrarea pe ce este cu adevărat important, dezvoltă o anumită gramatică discursivă
  • sunt un mediu în care informaţiile se propagă extrem de rapid , mai târziu apar pe RSS sau în site-uri cum spune Vicky Davis
  • aspectele virtuale ale mediului educational, componenta motivaţională a învăţării, stimularea încrederii, a spiritului de competiţie şi a curiozităţii , declanşarea imaginaţiei sunt foarte bine surprinse în însemnări
  • sunt folositoare în dezvoltarea personală şi crearea de comunităţi profesionale valoroase
  • permit rezolvarea colectivă a problemelor, motivarea unei soluţii, acumularea de cunoştinţe, consistenţă în comunicare
  • nu există divergenţe între participanţi (înţelegerea greşită a intenţiei celuilalt)
  • crearea şi răspândirea de „meme” (atomi de informaţie culturală care se transmit într-un grup) sau a altor structuri virtuale care pot fi reproduse social (mai nou si posibilitatea de a folosi chestionare)
  • pot deveni unelte importante în marketingul educaţional.
S-ar putea sa mai fie multe de spus, mai ales chestiuni negative - dar intr-un post ulterior.
Prezentarea pentru elSE:

No comments:

Post a Comment