18 October 2008

FlowGram - imi place!

Nici nu a inceput anul universitar si deja ma gandesc cu jind la vacanta de iarna. Si aceasta deoarece sunt deja obosita. Nu atat de multe ore, cat multe grupe per sectie (desi tot nu s-a reusit maxim 25 de studenti intr-o grupa - omul si calculatorul cum ar fi normal), inghesuite in 3 zile, dintre care in doua dintre ele particip la un adevarat maraton: de la 8 la 21:10. Avem cursuri si seminarii in module de o ora si jumatate, cu 10 minute pauza. Ceea ce mi se pare foarte avantajos atat pentru studenti cat si pentru cadre didactice, in conditiile in care salile au devenit moneda de schimb universitara.

Dilema mea , la inceputul fiecarui an scolar, este cum ma pot organiza mai bine la cursuri si seminarii. Si, ca de fiecare data, nu reusesc sa gasesc solutia ideala. Deoarece una dintre tehnologiile dragi mie si la inca vreo 2-3 milioane de utilizatori de Internet este microbloggingul, m-am hotarat sa o includ in activitatile mele didactice. Cu orientare spre intrebuintarea microblogului ca eportofoliu. Din cate stiu, Twitter si alte aplicatii similare este utilizat intens in special ca adjuvant la clasa. Asa ca am optat pentru platforma romaneasca de microblogging cirip, creand un grup privat. Mai ales ca exista optiunea de "Anunturi" care poate substitui extrem de bine un sistem LM sau CM.

Si cum, orice noua tehnologie este privita cu indaratnicie si suspiciune, m-am decis sa "bucataresc" in propria ograda si cateva indicatii audio , respectiv video. Acum ceva vreme, scriam despre Flowgram, o aplicatie care merita tot timpul investit.
Astazi insa am experimentat si alte facilitati, inclusiv exportul pe YouTube. Cele doua incercari, mai jos (partea interesanta in clipul exportat este ca sublinierea cu marker galben in clip apare ca mesaj evidentiat).



....
Interesante aceste mici diferente intre FlowGramul realizat si clipul rezultat pe YouTube. Poate ca, pe viitor, am sa includ si adnotari.


Deocamdata, ajunge.
P.S. Cum am probleme cu lap-topu' s-ar putea sa nu fie clipul cel mai reusit. Revin.

2 comments:

  1. Gabi, eu nu am incercat inca flowgram, desi imi propun de ceva vreme.
    Ce m-ar interesa pe mine este un soft care sa iti permita sa concatenezi doua inregistrari, adica sa faci si pauze pe parcurs...
    Am vazut si la mine si la tine ca dupa o anumita perioada de timp intervine "uscaciunea vocii", ceea ce, cred, nu suna prea bine intr-o inregistrare!
    In rest, felicitari! Eu ma gandesc serios la Edmodo, nu sunt hotarata!

    ReplyDelete
  2. Softul de care vorbeai este Audacity, pe care il folosesc dar, asa cum iti spusesem ceva vreme in urma imi lipseste un microfon mai bun (al meu este , probabil, un Made pe Vapor) si cam vechiut.In plus, trebuie sa ma informez neaparat despre realizarea de podcasturi in mod profesional (si, mai ales tutoriale - mi-ar place sa urmez un curs despre aceste chestiuni), pentru ca inregistrarile sunt realizate in pripa.

    In ceea ce priveste microbloggingul imi place tehnologia fiindca se preteaza generatiei M, indiferent de aplicatia aleasa sa serveasca scopurilor educationale. Iar provocare pe care mi-am adresat-o, aceea de a incerca sa o folosesc nu numai in portofoliile studentilor ci ca si portofoliu efectiv, mi-am permis-o dupa mai multe saptamani de observatie a experientelor derulate de "colegii de bresla" cu mult mai experimentati decat subsemnata.

    ReplyDelete