Ziua 1 - 3 oct. 2008 a inceput la ora 15 (conform programului!), odata cu inregistrarea participantilor (77 la numar din aproape toate tarile Europei) si a optiunilor acestora pentru cele 6 ateliere de lucru din urmatoarele doua zile.
Personal, m-am inscris la acele workshopuri despre utilizarile pedagogice ale portalului eTwinning , precum a avantajelor pe care le aduce acest program dezvoltarii profesionale ale profesorilor (deoarece, in afara informatiilor oficiale de pe site, nu stiu mai nimic despre acest program).
- W1. Pedagogical use o the eTwinning portal (starters)
- W2. Pedagogical use o the eTwinning portal (advanced)
- W3. Workshop web 2.0: tools for images (advanced)
- W4. Serious Fun: eTwinning within teacher education programme
- W5. "Communicating the message" - Communiction workshop
- W6. Workshop web 2.0: mix of tools (advanced)
Ni s-a prezentat o scurta istorie a acestui program in Europa. Anne Gilleran ne-a povestit, cu un umor tipic irlandez despre actul predarii in scolul XXI, despre ce se ofera actorilor educationali la inceput de mileniu III, prin eTwinning. Mai multe se pot citi pe site-ul oficial al programului eTwinning care, incepand din aceasta saptamana, are o noua interfata.
Cateva observatii care mi-au atras atentia:
- eTwinning NU finanteaza proiecte ci ofera instruire si sprijin pentru dezvoltare personala (ceea ce este un lucru extraordinar);
- fiecare tara are un centru national eTwinning (la noi este Institutul de Stiinte ale Educatiei din Bucuresti)
- se pune accent pe cei 3C: comunicare in limba materna, comunicare in alte limbi, constientizare culturala
- s-a dezvoltat partea de social networking, pentru ca eTwinning nu este doar un program despre proiecte intre scoli
- portalul are interfata in 23 de limbi, ultima adaugata fiind limba romana, chiar in aceasta saptamana
Timp de aproape o jumatate de ora am discutat in grupuri de 4-5 despre cateva chestiuni legate de programul eTwinning. Recunosc ca unele intrebari m-au cam nedumirit.
1. Present yourself (background, occupation, expectations of the workshop) - am avut ocazia sa discut cu un profesor belgian de arte vizuale indragostit de SecondLife si o instructoare italianca pasionata de blogging si de Semantic Web. Foarte multi profesori de limbi (chiar de latina si greaca veche).2. Community of European Teachers Trainers in eTwinning:
- do you think a community of European teacher trainers would be useful?
- what could be the goal(s) of this community?
- what would the benefit(s) for you as a teacher trainer?
- would this community also need an online community? (aceasta a fost favorita mea :), a si obtinut de altfel cele mai amuzante raspunsuri)
S-a discutat in special despre posibilitatea ca cei care se implica in acest program sa ramana in contact unii cu altii prin intermediul seminariilor online, a web-shopurilor de 2-3 ore , precum si prezenta unei baze de date cu "bune practici".
3. Project proposal for teacher trainers in eTwinning :- work with teachers and/or student teachers?
- subject(s) or theme(s)?
- goal(s)of the project?
- product(s) of th project?
- benefit(s) for teacher trainer and/or the studets, institution?
4. What do teacher trainers need to improve the quality of their teaching? Vom afla pe parcursul seminarului.
No comments:
Post a Comment