04 October 2008

etwinning sau cum poti sa participi la propria dezvoltare personala

In aceste zile de inceput de octombrie am sansa sa particip la seminarul de dezvoltare profesionala eTwinning, de la Leuven, Belgia - "patria Stella Artois" si a Universitatii Catolice, cea mai veche din Belgia.
Ziua 1 - 3 oct. 2008 a inceput la ora 15 (conform programului!), odata cu inregistrarea participantilor (77 la numar din aproape toate tarile Europei) si a optiunilor acestora pentru cele 6 ateliere de lucru din urmatoarele doua zile.


Personal, m-am inscris la acele workshopuri despre utilizarile pedagogice ale portalului eTwinning , precum a avantajelor pe care le aduce acest program dezvoltarii profesionale ale profesorilor (deoarece, in afara informatiilor oficiale de pe site, nu stiu mai nimic despre acest program).
  • W1. Pedagogical use o the eTwinning portal (starters)
  • W2. Pedagogical use o the eTwinning portal (advanced)
  • W3. Workshop web 2.0: tools for images (advanced)
  • W4. Serious Fun: eTwinning within teacher education programme
  • W5. "Communicating the message" - Communiction workshop
  • W6. Workshop web 2.0: mix of tools (advanced)
Un punct bun pentru organizatori a fost respectarea cu strictete a programului. In plenara au luat cuvantul Anne Gilleran, Pedaggical Manager a eTwinning din 2005, si Christina Crawley, web editor.

Ni s-a prezentat o scurta istorie a acestui program in Europa. Anne Gilleran ne-a povestit, cu un umor tipic irlandez despre actul predarii in scolul XXI, despre ce se ofera actorilor educationali la inceput de mileniu III, prin eTwinning. Mai multe se pot citi pe site-ul oficial al programului eTwinning care, incepand din aceasta saptamana, are o noua interfata.

Cateva observatii care mi-au atras atentia:
  • eTwinning NU finanteaza proiecte ci ofera instruire si sprijin pentru dezvoltare personala (ceea ce este un lucru extraordinar);
  • fiecare tara are un centru national eTwinning (la noi este Institutul de Stiinte ale Educatiei din Bucuresti)
  • se pune accent pe cei 3C: comunicare in limba materna, comunicare in alte limbi, constientizare culturala
  • s-a dezvoltat partea de social networking, pentru ca eTwinning nu este doar un program despre proiecte intre scoli
  • portalul are interfata in 23 de limbi, ultima adaugata fiind limba romana, chiar in aceasta saptamana

Timp de aproape o jumatate de ora am discutat in grupuri de 4-5 despre cateva chestiuni legate de programul eTwinning. Recunosc ca unele intrebari m-au cam nedumirit.

1. Present yourself (background, occupation, expectations of the workshop) - am avut ocazia sa discut cu un profesor belgian de arte vizuale indragostit de SecondLife si o instructoare italianca pasionata de blogging si de Semantic Web. Foarte multi profesori de limbi (chiar de latina si greaca veche).

2. Community of European Teachers Trainers in eTwinning:
  • do you think a community of European teacher trainers would be useful?
  • what could be the goal(s) of this community?
  • what would the benefit(s) for you as a teacher trainer?
  • would this community also need an online community? (aceasta a fost favorita mea :), a si obtinut de altfel cele mai amuzante raspunsuri)

S-a discutat in special despre posibilitatea ca cei care se implica in acest program sa ramana in contact unii cu altii prin intermediul seminariilor online, a web-shopurilor de 2-3 ore , precum si prezenta unei baze de date cu "bune practici".

3. Project proposal for teacher trainers in eTwinning :
  • work with teachers and/or student teachers?
  • subject(s) or theme(s)?
  • goal(s)of the project?
  • product(s) of th project?
  • benefit(s) for teacher trainer and/or the studets, institution?
Contributia mea s-a axat in special pe utilizarea, atat de catre elevi cat si de profesori, in mod corect a resurselor web: licente Creative Commons (abia de s-a cunoscut acest lucru! ) si resurse educationale deschise (Open Content, Open Education).

4. What do teacher trainers need to improve the quality of their teaching? Vom afla pe parcursul seminarului.


No comments:

Post a Comment