30 September 2007

M-am decis: NING

De luni, 1 octombrie, incepem un nou an scolar. Ca si anul trecut, in primul semestru am ore numai la specializarea Psihologie. Daca anul trecut am folosit wiki atat ca LCMS (learning and content management system) cat si ca spatiu de editare colaborativa (o experienta reusita finalizata prin crearea unei adevarate comunitati de invatare si practica) anul acesta m-am decis sa-mi indrept atentia spre retele sociale. Motivatia consta in faptul ca studentii, in marea lor majoritate, au cate un cont pe Hi5, MySpace, FaceBook etc., sunt utilizatori "nativi" de tehnologie (s-au nascut cu messengerul) si, nu in ultimul rand, ca am posibilitatea sa explorez practic indicatori ai relationarii sociale in mediul on-line.


Initial, am cochetat cu ideea folosirii unei platforme de invatare ca Moodle sau eTrainer. Insa, de cand am descoperit Ning si am inceput sa urmaresc cateva dintre retelele educationale create aici, m-am decis sa il incerc. Asa ca, mi-am creat un spatiu, OraDeinfo (cum altfel?) protejat si am inceput sa explorez spatiul.


Dupa cateva ore de joaca cu optiunile retelei eram gata-gata sa abandonez fiindca nu gaseam o modalitate de a insera notitele de seminar (curs) fara a apela la resurse externe. Insa, datorita suportului oferit de reteaua Ning in Education, creata de Steve Hargadon pentru cei care s-au decis sa exploateze potentialul educational al retelelor sociale, am gasit si solutia: inserarea unui tab special, etichetat simplu Cursuri, intre cele implicite (pentru aceasta a trebuit sa modific codul retelei urmarind indicatiile din documentatie, insa este foarte simplu).




Probabil ca voi intampina ceva dificultati in lucrul cu studentii dar sper ca, impreuna cu ei, sa le depasesc.
Cateva dintre spatiile educationale create pe Ning pe care le urmaresc:

No comments:

Post a Comment