16 January 2008

Cursuri virtuale - asa da sau asa nu?

Ieri, la TVR Timisoara am urmarit o stire despre initierea unor cursuri virtuale la Catedra de Filosofie si Stiinte ale Comunicarii. Trecand peste faptul ca e vorba doar de punerea online a unor materiale (ma asteptasem la dezvoltarea unei platforme de tip Moodle in care la "cursurile virtuale" sa existe si interactiune) felicit colegii pentru acest demers in sprijinul studentilor (desi unii poate ar comenta ca incurajeaza "chiulul").

M-am uitat peste lista de cursuri si m-am oprit la "Elaborarea unui produs PR cu ajutorul PC-ului" al dl. lector I. Bus. Recunosc ca nu am parcurs toate materialele, care sunt de fapt capturi ecran, dar nici nu mai am imboldul de a le viziona in intregime dupa ce am parcurs 2 astfel de "minitutoriale" legate de bloguri.

Un aspect care nu mi-a placut (desi, subliniez ca e laudabila initiativa dl. coleg): limbajul. Gasesc ca expresii ca:
- definitie si mai tembela - pentru blogosfera (luata de pe Wikipedia);
- bla bla bla - si alte chestii din astea;
- cam puturos baiatu' etc.

NU au ce sa caute intr-un curs universitar!

Apoi mai ramane si aspectul tehnic al inregistrarii unui astfel de curs: nu se incarca toate paginile, nu sunt verificate adresele, nu se stiu detalii de administrare (spre ex. bara de sus din blogurile gazduite pe Blogger poate fi inlaturata cu ajutorul catorva setari) s.a.

Poate sunt prea exigenta dar, in conditiile in care atata se doreste un invatamant la standarde calitative, nu este oare responsabilitatea noastra sa ne asiguram ca il si oferim?

No comments:

Post a Comment