27 September 2008

Ce mai poti folosi cu studentii

"Nu stiu altii cum sunt dar " cred ca, la un anumit moment, avem cu totii sentimentul neputintei in fata avalansei de noi tehnologii. Cel putin eu ma incadrez in aceasta categorie.
Fiecare inceput de an scolar ma aduce in fata unei dileme: ce servicii, ce aplicatii, ce tehnologii sau instrumente sa folosesc astfel incat obiectivele educationale sa fie atinse.
In hoinareala mea pe Web ce am mai gasit :
  • MixTube - dupa cum ii zice si numele e o aplicatie (cititi aici mai multe) care permite alcatuirea unei liste din clipuri youtube (se pot importa clipuri dint-un anumit cont de utilizator, in lista este permisa rearanjarea, redenumirea, stergerea si chiar construirea unei alte liste pe baza uneia existente). Nu este nevoie de inregistrare!
Lista mea este Septembrie, ca rezultat al exercitiului de weekend de pe platforma de microblogging Cirip (#toamna). Ca aplicativitate educationala imediata intrevad construirea de liste tematice (muzica, filme, documentare etc.)

  • Jog the Web - (este ca un alt fel de TrailFire). Studentii pot sa-si creeze un portofoliu digital cu site-uri care le-au atras atentia sau pe care le utilizeaza frecvent sau, la fel ca si MixTube , se poate folosi pe o anumita tematica (faptul ca se pot insera comentarii poate sa ajute la cresterea interactiunii cu participantii la un anumit curs, dar spatiul este prea mic pentru vizualizare). Este nevoie de inregistrare, profilul necesita insa date minime: o adresa de web si, eventual, un avatar. Ce-mi place este ca se poate urmari sub forma de slideshow, ce nu-mi place este ca nu se poate folosi un cod HTML pentru a-l posta intr-un blog, de exemplu.
Despre microblogging cu JogTheWeb (in partea de sus a ecranului se poate folosi site-ul inclus).

Ulterior: Am mai gasit si Agglom (cam acelasi lucru am incercat aici). Insa, asa cum am spus :
raman la FlowGram. Raspunsul l-a dat Carmen:
Poate ar fi interesant de vazut cum astfel de aplicatii s-ar putea include in portofoliul studentilor.
  • StrawPoll, minisondaje in 160 de caractere pe Twitter. Am mai scris despre posibilitatea de a folosi in cadrul unui serviciu de microblogging optiunea de sondare a opiniei participantilor la sporavaiala virtuala in 140 de caractere (de exemplu cum sa incluzi seesmic in PollDaddy sau sa folosesti PollDaddyTwitter). Intrebarea mea era daca microbloggingul poate fi folosit ca eportofoliu, fiindca ma bate gandul sa incerc anul acesta cu studentii aceasta modalitate de evaluare.

No comments:

Post a Comment